Mikroregion Votice

Kdy se opět svezeme po opuštěné železniční trati mezi Beztahovem a Veselkou?

bře 28, 2017

V odpovědi na otázku v titulku je třeba nejdříve říct, že vláčkem už nikdy. Ten nyní pohodlně frčí po modernizovaném koridoru. Ale co na kole nebo na in-line bruslích po vybudované cyklostezce? Takový je totiž záměr obcí Mikroregionu Voticko využít opuštěné drážní těleso dráhy  Praha — Č. Budějovice. Není to ale vůbec lehký úkol.

 

V současnosti probíhají jednání obcí se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami o bezúplatném převodu či prodeji pozemků potřebných k výstavbě cyklostezky. Zároveň se zpracovává Studie proveditelnosti v úseku Votice—Bystřice, která navrhuje trasování cyklostezky včetně alternativních řešení a technické způsoby výstavby samotné komunikace, ale i případných jiných dopravních staveb jako jsou mostky či propustky a jejich napojení na další infrastrukturu.

Cílem roku 2017 je zpracování projektové dokumentace ke stavebnímu povolení ve zmiňovaném úseku mezi Beztahovem a Veselkou, abychom mohli podat v lednu 2018  žádost o podporu na realizaci.  A kdyby všechno šlo podle představ, tak vás v létě 2019 pozveme na první vyjížďky. Určitě je ocení všichni, kteří užívají kolo jako svůj dopravní prostředek ale i cykloturisté.

 


U nás to žijeAktuality

V pondělí osmnáctého června byla spuštěna facebooková stránka MAP Votice. Má sloužit jako hlavní komunikační kanál pro čtyřletý projekt, který bude posilovat spolupráci mezi školami ve Voticích a okolí. Kromě zpráv o dění v místních školách a tradiční facebookové diskuse tu najdete články o příkladech zajímavých a inspirativních škol z celé České republiky, rady rodičům, jak vstřícně vycházet s učiteli, i zajímavé tipy na vzdělávání mimo školu.

Ve středu 13. června proběhlo zasedání starostů Mikroregionu Voticko, které tentokrát hostila Obec Střezimíř. Přestože byl program v deštivém odpoledni nabitý, na úvod pozvali zástupci  místního spolku Železnice Česká Sibiř starosty na projížďku replikou historické drezíny. Tu vlastní zdejší železniční nadšenci a jedná se o kopii pákové drezíny, která se využívala při budování telegrafního vedení podél tratí.  Po opuštění drážního tělesa a přeložení železnice na nový drážní koridor by spolek chtěl zachovat unikátní úsek trati kolem nádraží Střezimíř.  Cílem bude turistické využití a provoz drezíny v nejvýše položeném bodu původní trasy Praha – České Budějovice v místě romantických skalních zářezů. 

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila modernizaci trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic. Cílem jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury je zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy na tomto přibližně dvacet kilometrů dlouhém úseku čtvrtého tranzitního koridoru.

Bav seAkce v mikroregionu