Mikroregion Votice

Svazek obcí BENE-BUS se spolupodílí na iniciativě za zastavování rychlíků ve Voticích

srp 3, 2017

Dobrovolný svazek obcí BENE-BUS se společně s městem Votice, Mikroregionem Voticko a Integrovanou dopravou Středočeského kraje rozhodl iniciovat memorandum ministru dopravy Danu Ťokovi, ve kterém požaduje zastavování rychlíků linky R17 ve Voticích po dobu výstavby trati Sudoměřice-Votice. Tato iniciativa má podporu i vedení Středočeského kraje, za který se pod memorandum podepsal radní pro oblast dopravy Ing. František Petrtýl.
Iniciativa vytvořit memorandum o zastavování rychlíků ve Voticích vznikla na společném jednání ve Voticích, které inicioval starosta Votic Jiří Slavík a starosta Ratměřice Mgr. Viktor Liška. Jednání se zúčastnil i ředitel Integrované dopravy Středočeské kraje Pavel Procházka a jeho zástupce Ing. Martin Jareš, Ph.D., vedoucí oddělení projektování příměstské dopravy ROPID Ing. Radim Kohutka a dopravní expert DSO BENE-BUS Jan Vachtl.

Účastníci jednání se vzájemně informovali o budoucí integraci Voticka do Pražské integrované dopravy a jednomyslně se shodli, že pro občany celého regionu bude více než žádoucí, aby na votickém vlakovém nádraží zastavovaly rychlíky linky R17, na kteréžto chtějí účastníci jednání navázat autobusové spoje nejen z Votic, ale i z celého votického regionu. Došlo by tak ke vzniku významného železničního uzlu s parkovištěm P+R, který by mohli občané regionu využít k rychlé dopravě za vzděláním, prací a kulturou jak do Prahy tak do Tábora a to pouze na jednu jízdenku.

V memorandu je zdůrazněno několik významných argumentů pro zastavování. V prvé řadě se jedná o rozvázání přípojných vazeb v Olbramovicích, kde se od prosince 2017 výrazně oddálí doba příjezdu rychlíku od Prahy a Českých Budějovic a svazek obcí se tak bude muset rozhodnout pro preferenci jen jednoho ze směrů, což je pro občany jev ryze negativní. V případě zastavování rychlíků ve Voticích by naopak k tomuto negativnímu jevu nedošlo. Pravidelné autobusy z Votic do Olbramovic jsou také dražší, ježto musí ujet mnohem vyšší vzdálenost. V případě jízdy na nádraží Votice by tak došlo k úspoře, která by se mohla využít pro zahuštění dopravy právě na toto nádraží. V případě zastavování rychlíků ve Voticích nedojde k zdržování cestujících z velkých měst, protože ti již využívají nový expresní segment dopravy. Cestující z Prahy, Tábora a Českých Budějovic by tak nebyli touto změnou nijak dotčeni. Vzhledem k výlukám souvisejících se stavební akcí SŽDC Modernizace trati Sudoměřice-Votice navíc není důvod nezajet z Olbramovic ještě do Votic, které tak mohou nabídnout velký potenciál nových cestujících z celého regionu České Sibiře. Posledním argumentem je zvýšení rychlosti na trati a takzvaná „vata“ v úseku Votice-Benešov, díky které by se dalo i po zastavení ve Voticích vzniklou časovou ztrátu sjet při vyšší rychlosti vlaků a tedy lepšímu využití možnosti trati, která byla nákladně modernizována.

Memorandum podepsal starosta Votic Jiří Slavík, předseda Dobrovolného svazku obcí BENE-BUS Ing. Petr Hostek, MBA, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka a radní pro oblast dopravy Středočeského kraje Ing. František Petrtýl, kterého k podpisu dokumentu zmocnila přímo Rada Středočeského kraje v čele s hejtmankou Ing. Jaroslavou Pokornou Jermanovou. Všichni podepsaní pevně věří v úspěch jejich společné iniciativy, která by tak přinesla výrazné zlepšení dopravy pro tisíce občanů Voticka.


U nás to žijeAktuality

V pátek 1. března v pravé poledne podepsali ve střezimířské hospůdce starosta obce Střezimíř Bc. Miloš Jelínek, Ing. Jiří Ješeta z Českých drah a Ing. Jan Šatava ze společnosti Railway Capital Memorandum o spolupráci při prezentaci železniční dopravy v areálu bývalé železniční stanice Střezimíř. Podpis memoranda deklaruje společnou snahu o záchranu technického dědictví a prezentaci železniční historie v bývalé železniční stanici Střezimíř.

Jak pečovat o hlas, jak se naučit snižovat míru stresu, jak zvládat komunikaci s dětmi a rodiči, jak má vypadat spolupráce učitele a asistenta ve třídě, jak přivést děti k většímu soustředění a efektivnější práci. A ještě leccos dalšího, co pomáhá tomu, aby se děti i učitelky a učitelé ve školách cítili lépe. Celkem šest dvouapůlhodinových dílen připravili organizátoři z Místního akčního programu pro vzdělávání v rámci jednodenního workshopu, který se odehrál na votické škole v pátek 2. února. Byly pololetní prázdniny, děti odpočívaly, učitelky, učitelé, asistenti pedagoga, včetně vedení škol v Miličíně, Jankově, Olbramovicích a Voticích, se vzdělávali.

Trávník na fotbalovém hřišti zůstal po celou sezonu k radosti ratměřických Šelem zelený! Pomohla nová automatická závlaha. Díky novému stroji pro lesní práce je obec Mezno soběstačnější při hospodaření v obecních lesích. 

Bav seAkce v mikroregionu