Mikroregion Votice

Archiv novinek

Učíme se, vzájemně spolupracujeme a inspirujeme se 

kvě 29, 2024

V rámci spolupráce škol v Mikroregionu Voticko proběhl unikátní projekt Počasí, který byl zaměřený na zjišťování aktuálního počasí během prvního dubnového týdne. Tento projekt zrealizovala pracovní skupina pro moderní didaktické formy s cílem navázání užší spolupráce a vzájemné inspiracemi mezi školami Jankov, Olbramovice, Miličín, Votice, Vrchotovy Janovice a Smetanova Votice. 

Žáci vybraných tříd 1.stupně spolupracujících škol pečlivě měřili v každou celou hodinu během vyučování teplotu vzduchu. Změřené veličiny zapisovali do tištěných tabulek a pak je vložili do online nástěnky. Online nástěnka byla místem, kam se vkládali veškeré informace, dokumenty a fotografie o projektu. 
Vybraní žáci nebo třídy z 2. stupně pak zpracovávali naměřené hodnoty teploty do tabulky a grafu. Měli zjistit činitele ovlivňující teplotu vzduchu na daném místě měření.  Z tohoto důvodu si museli domluvit online setkání se sousední školou, které zpracovávali změřené hodnoty a zjistit si informace o teploměru, jeho umístění,... Poté získané informace zpracovali do digitální podoby v různých platformách. 
Vrcholem celého projektu bylo online setkání vybraných žáků a tříd všech základních škol v Mikroregionu Voticko, při kterém si vzájemně představili svou odvedenou práci, která byla důležitá pro spolupráci.  
Projekt Počasí ukázal, že spolupráce mezi školami může být velmi přínosná a motivující. Zapojení učitelé a žáci ocenili možnost pracovat společně na zajímavém projektu, který jim poskytl nové poznatky a dovednosti. Díky této spolupráci se také prohloubily vztahy mezi jednotlivými školami v regionu, což může vést k dalším společným projektům v budoucnu. 
Děkuji všem účastníkům za zapojení se do projektu Počasí, který se stal příkladem, jak se inspirovat, jak moderní didaktické formy mohou přinést nové a zajímavé možnosti do výuky s rozvíjením dovedností v oblasti spolupráce a komunikace.


Mgr. Jana Slabá Janoutová, vedoucí PS pro moderní didaktické formy