Mikroregion Votice

Udržitelné projekty

Myslíme ekologicky

plakát projektu 

V roce 2020 společnost Stavby Bareš s.r.o. realizovala projekt Elektromobilita v rámci programu Nízkouhlíkové technologie, který spadá pod Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (2013 - 2020).

Zavedení inovativní technologie čisté mobility do společnosti STAVBY BAREŠ s.r.o. proběhla pořízením 1 ks elektromobilu (BEV) v kategorii M1.

Využívání elektromobilu ve společnosti STAVBY BAREŠ s.r.o. je hodnoceno pozitivně:

“Pořízení elektromobilu Tesla Model 3 předcházela řada úvah. Tou hlavní bylo, jestli vůbec jít do elektromobilu, když už ano tak do jaké značky apod. Elektromobily provází celá řada mýtů, o kterých jsme možná i věděli ,ale vlastnictví vozu a již najetých 100 tisících kilometrů nás utvrdilo ve správnosti rozhodnutí.“

 

Mýtus č.1 - Elektromobily není kde dobíjet

V našem případě toto není téma, protože máme zřízený dobíjecí bod přímo u sídla firmy, kde probíhá více jak 90 % celkového nabíjení vozu. Zapojení nabíjecího kabelu je otázka vteřin po vystoupení z vozu. Ani na cestách jsme nezaznamenali žádný větší problém díky čím dál širší síti nabíječek. My jsme si od společnosti ČEZ  zřídili čip pro nabíjení na jejich nabíječkách. Nabíječky jiných společností jsme využili jen výjimečně. Samozřejmě nesmím opominout nabíječky mateřské společnosti TESLA SUPERCHARGER, které jsou opravdu ultra rychlé. Nikdy jsme nezažili čekání na volný nabíjecí stojan, a při dobíjení na cestách nás toto nijak neomezovalo, jelikož káva a případně WC je při zastávkách na dlouhých cestách skoro nutnost.

Mýtus č.2 - Elektromobil má malý dojezd

Dojezd našeho vozu činí při plném nabití něco okolo 500 km mimo mrazivé zimní měsíce, kdy klesá dojezd na nějakých 400 km.. Na běžné pracovní dny je tato kapacita naprosto dostačující. Pokud jedeme na schůzku někam dále, není problém naplánovat nabíjení v místě jednání, během nákupu nebo oběda. Rozhodně jsme se nikdy za celou dobu nedostali do časového presu a už vůbec ne stresu kvůli prázdné baterce.

Mýtus č.3 - Elektromobil je drahý

Pořizovací cena je stále vyšší než u spalovacího automobilu, nicméně v provozních nákladech, resp. celkových nákladech vlastnictví se rozdíl smazává. Dle našeho názoru s přibývajícími výrobci a vozy na elektropohon se budou tyto vozidla zlevňovat, čímž se budou stávat ještě zajímavější. Z našich zkušeností roční úspora za pohonné hmoty může činit 50-70 tis..Kč. Další úspory jsou samozřejmě v servisu, jelikož naše vozidlo s ujetými 100 tis. km ještě servis nepotřebovalo. Nemalé úspory také činí poplatky za parkovaní, dálniční známku a podobné bonusy.

Po letech se díváme na rozhodnutí pořídit si elektromobil jako na správné. Kromě toho, že výše uvedené mýty naše vlastní praxe vyvrátila, tak elektromobil je navíc ekologický a tichý.

 

Společnost STAVBY BAREŠ s.r.o. získala celk. dotaci ve výši   595 644,- Kč

                                                                   

Název programu, ze kterého byl projekt podpořen - Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, program podpory Nízkouhlíkové technologie, Výzva IV. programu podpory Nízkouhlíkové technologie - Elektromobilita.

Název projektu v rámci programu – Myslíme ekologicky

Jméno žadatele – Stavby Bareš s.r.o.

Termín realizace – květen 2019 - listopad 2020

Způsobilé výdaje - Pořízení 1 ks vozidla - elektromobilu v kategorii M1 - celkem 434 192 Kč.

                              Pořízení 1 ks DC nabíječky – celkem 364 810,-Kč

 Pořizovací cena bez DPH celkem činí: 1 644 380,16 Kč

Popis projektu - Projekt žadatele STAVBY BAREŠ s.r.o. v rámci IV. Výzvy programu podpory NUT zavedl do činnosti podniku inovativní technologie (TRL 9) čisté mobility. V rámci způsobilých výdajů byl pořízen 1x Elektromobil pro vlastní potřebu a DC nabíječka. Projekt byl realizován ve Středočeském kraji.